دل نوشته

ذهن مکتوب

دل نوشته

ذهن مکتوب

یه تابلوی قدغنم

شعر جدید مارکو ، رو گوش دادم. میگه یه قسمتی از زندگی خودشه ولی من دارم خودم رو توی شعرش میبینم. 

چند باری دستم رفت روی شماره اون بنده خدا که بهش پیام بدم ولی انگاری من آدم این کار، نیستم. همچین یه نیرویی هم مانعم میشه هروقت میخوام این کارو انجام بدم.  جالب هم هست که توی اینستاگرام و تلگرام هم مدام چند روزه تصاویر و فیلم هایی میاد برام از خانم هایی که خودشون خواستگاری کردن و با افتخار ازش حرف میزنن و میگن  خوشحالن ازش.

خیلی مشتاقم ببینم سلطنت ابدی چی میشه، حوالی ساعت ۵ قسمت ۱۳ میاد و تا فردا صبح باید صبر کنم ترجمه و زیر نویسش بیاد. 

یکم باید بیشتر همت کنم جدی تر یاد بگیرم زبان کره ای رو. بعد این همه وقت دیگه وقتی گوش میدم ۲۰، ۳۰ درصد میفهمم چی میگن. درصورتی که هیچ آموزش جدی ای نداشتم به جز دو دوره کوتاه برای ۵، ۶ سال پیش و دو ، سه سال بعدش که یه طور هایی خود خوان بود.

ولی  کلا زبان و فرهنگ جالبی دارن. نزدیک به زبان و فرهنگ ما هستن.

نظرات 5 + ارسال نظر
بردیا یکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 00:01

مثل چه شباهتایی؟
خب از مارکو اجازه بگیر
خب درسته که آدم باید علاقشو بگه ولی این گفتن علاقه واسه ی دختر تو این دوره خوب نیست
ضعیف جلوه کردن ی دختر جلو ی پسر خوب نیست و این دختر رو ضعیف می‌کنه

شباهت های دستور زبان و نحوه قرار گرفتن کلمات و ساخت جملات. یا از لحاظ فرهنگی اهمیت خانواده و جایگاهی شبیه چیزی که تو ایران هست.
میخوادچاپ کنه شعراش رو.
آره، برای همینه که انجامش ندادم.

Haida شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 22:12

همیشه دوست داشتم جوری پیش بره که خودم پیشنهاد ازدواج بدم
ولی خوب کاملا برعکس و اونجوری که فکر میکردم هیچ وقت برای من پیش نمیاد پیش رفت.

+ ما و کره ای ها?!!

شجاعت زیادی میخواد فکر کنم
البته برای آدمی که درست باشه و لیاقتش رو داشته باشه
توم خوب کردی جواب دادی

بابک شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 19:21 http://anoosha96.blogfa.com/

بردیا شنبه 10 خرداد 1399 ساعت 00:12

هیچوقت نتونستم درک کنم چرا شما دخترا فیلم کره ای دوست دارین
ولی شباهت فرهنگی نداریما،زبانی ک جای خود
میگه ک زن باید غرور داشته باشه،درست نیست خواستگاری کنه، کم ارزش نشون میده خودشو
شعر جدید مارکو رو هم بزار برامون

من کلا از بچگی عاشق فیلمای کره ای بودم .
چرا یه سری شباهت ها ی زیادی هست. من یه دوره ای خیلی مطالعه میکردم درموردش و برام جالب بودن.
اصل این حرفتون درسته و شخصا ۹۰ درصد باهاش موافقم ولی اون ۱۰ درصد رو استثنا قائل میشم برای وقتایی که طرف مقابل متوجه این موضوع نیست و شاید خودش هم شک و تردید داره. البته فقط در صورتی که اون فرد آدم معقولی باشه از نظر رفتار و کردار و فرهنگ و یه سری فاکتورای دیگه. وگرنه که هر کسی این ارزش رو نداره.
مارکو هم زیاد شعر میگه اما فکر نمیکنم من اینجا بنویسمش درست باشه. شاید نخواد. نمی دونم

B l u e M a h y a جمعه 9 خرداد 1399 ساعت 12:52 http://bluemahyastory.blogsky.com

:)
been following u for few days
"I enjoyed"
if you don't mind
~
best wishes ♡

مرسی عزیزم
خوشحالم از داشتن خواننده با استعدادی مثل تو

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.