دل نوشته

ذهن مکتوب

دل نوشته

ذهن مکتوب

صدای پای آب 6 این قسمت :زندگی

اینم از قسمت 6...بفرمایید ادامه............... 

 تا بخواهی خورشید  , تا بخواهی پیوند  , تابخواهی تکثیر . 


من به سیبی خوشنودم 

و به بوییدن یک بوته بابونه   . 

من به یک آینه  , یک بستگی پاک  قناعت دارم .  

من نمی خندم اگر بادکنک می ترکد . 

و نمی خندم اگر فلسفه ای  , ماه را نصف کند  . 

من صدای پر بلدر چین را ,  می شناسم .  

رنگ های شکم هوبره را ,  اثر پای بز کوهی را   . 

خوب می دانم ریواس کجا می روید  , 

سار ,  کی می آید ,  کبک  , کی می خواند ,  باز ,  کی میمیرد  . 

ماه در خواب بیابا ن چیست  . 

مرگ در ساقه خواهش 

و تمشک لذت  , زیر دندان هم آغوشی  . 

زندگی رسم خوش آیندی است . 

زندگی بال و پیری دارد با وسعت مرگ ,  

پرشی دارد اندازه عشق  . 

زندگی چیزی نیست   ,  که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود .  

زندگی جذبه دستی است که می چیند  . 

زندگی نوبر انجیر سیاه  ,  در دهان گس تابستان است  . 

زندگی بعد درخت است به چشم حشره  . 

زندگی تجربه شب پره در  تاریکی است  . 

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد .  

زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پیچد  . 

زندگی دیدن یک باغچه از شیشه مسدودهواپیما است .  

خبر رفتن موشک به فضا  , 

لمس تنهایی ((ماه)) ,  

فکر بوییدن گل در کره ای دیگر  . 



زندگی شستن یک بشقاب است  . 


زندگی یافتن سکه ده شاهی در جوی خیابان است .  

زندگی ((مجذور)) آینه است  . 

زندگی گل به ((توان)) ابدیت ,  

زندگی (( ضرب)) زمین در ضربان دل ما ,  

زندگی(( هندسه)) ساده و یکسان نفسهاست  . 


هر کجا هستم  , باشم  , 

آسمان مال من است  . 

پنجره ,  فکر  , هوا ,  عشق  , زمین مال من است  . 

چه اهمیت دارد 

گاه اگر می رویند 

قارچ های غربت  ؟ 



من نمی دانم

 که چرا می گویند:  اسب حیوان نجیبی است ,  کبوتر زیبا ست  . 

و چرا در قفس هیچ کسی کرکس  نیست  . 

گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد  . 

چشم هارا باید شست  . جور دیگر باید دید .  

وا ژه هارا باید شست  . 

واژه باید خود باد  , واژه باید خود باران باشد .  

چتر هارا باید بست    , 

زیر باران باید رفت  . 

فکر را  , خاطره را  ,  زیر باران باید برد .  

با همه مردم شهر  , زیر باران باید رفت  . 

دوست را  , زیر باران باید  دید .  

عشق رازیر باران باید جست  . 

زیر باران باید بازی کرد  . 

زیر باران باید چیز نوشت ,  حرف زد ,  نیلوفرکاشت 

پندگی تر شدن پی در پی  , 

زندگی آب تنی  کردن در حوضچه ((اکنون ))است .  


رخت هارا بکنیم : 

آب در یک قدمی است  . 

1 : هوبره : پرنده ای وحشی  وبزرگتر از مرغ خانگی . 

ببخشید یک بیتش را به دلایل خاصی حذف کردم ...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.