دل نوشته

ذهن مکتوب

دل نوشته

ذهن مکتوب

برکت , عامل توسعه در عمر

طول عمر مهم  نیست , عرض عمر مهم است.مهم نیست که کسی نود سالش است  , ممکن است کسی نود سال داشته  باشد , ولی ده سال بیشتر به درد مردم نخورد . ممکن است کسی یک کار لحظه ای بکند , ولی این کار لحظه ای تاریخ را بشکافد .در طول تاریخ اثر بگذارد.

حسین فهمیده 13 ساله بود .اما یک مکتب شد .نسل نو ایران به او افتخار می کنند .در بسیاری از شهر ها اسمش هست سیزده سالش هم بیشتر نبود.تار عنکبوت که پیغمبر را حفظ کرد مگر ارزش داشت ؟ولی خدا به این تار عنکبوت چه برکتی داد؟بزرگترین شخصیت های جهان را این تار عنکبوت حفظ کرد.

دعبل یک شاعری بود که تحت تعقیب بنی عباس بود . می خواستند بگیرند او را اعدام کنند . بیست سال فراری بود .خدمت امام رضا (علیه السلام )رسید , امام رضا (ع) یک پیراهن در آورد , به او داد گفت : ((این پیراهن ,  پیراهن ساده ای نیست .من هزار شب این پیراهن  را پوشیدم , هرشبی هم هزار  رکعت نماز خواندم .یک میلیون رکعت نماز در این پیراهن خواندم . این را با باقی پیراهن ها فرق بگذارید.))

خاک کربلا خاک است ولی چه برکتی دارد. سه چیز باعث میشو دنماز قبول شود . یا آدم سر نماز حواش جمع باشد ,یا  اگر حواسش پرت است , لا اقل نافله بخواند  , نماز های مستحبی , اگر هم حواسش پرت است  , هم حال نماز مستحبی ندارد , لااقل مهر کربلا . مهر کربلا , خاک است . ولی این خاک کلیدی است که نماز مرا قبول باشد .

شن طبس شن بود , ولی طرح آمریکا را سقوط داد . هلی کوپتر ها پایین افتاد .

گاهی یک پنبه پنبه  است , عمامه ی پیغمبر (صلی الله علیه و آله )می شود. گاهی یک چوب , چوب است , در حرم امام حسین (علیه السلام)می شود .....

گفتند به پای هم پیر شوید . خدا پسرت بدهد.فرمود :نه !نه پای هم پیر شوند ,  نه پسر !

ممکن است جوانمرگ هم بشوند , یک دختر هم بیشتر نداشته باشند , اما آن دختر بشود...بشود ....فاطمه زهرا....

از وجود های با برکت غافل نشویم  . ماه مبارک می گویند , ماه مبارکی است . یک آیه قرآن بخوانید انگار که یک ختم قرآن خوانده اید . دعا مستجاب است .نماز قبول است. من سراغ دارم افرادی را که شب بیست و سوم خمس می دهند برای اینکه :((لَیلَهُ القَدرِ  خَیرٌ مِن اَلفِ شَهر ))((قدر /3))شب قدر از هزار ماه بهتر است .یعنی شب بیست و سوم شما به یک نفر افطار بدهی انگار به هزار نفر افطاری دادی .

یک تومان صدقه بدهی انگار هزار تومان دادی . می گوید : من که می خواهم مبلغی خمس بدهم خوب شب بیست و سوم می دهم که هر یک ریالش ضرب در هزار شود.

افرادی هستند مقیّد بودند این عبادت هارا از دست ندهند.هدر ندهند .یک حدیث داریم پنج شنبه ناخنتان را بگیرید , یک حدیث داریم جمعه ناخنتان رابگیرید. یکی از علما یک دستش را پنج شنبه می گرفت , یک دستش را جمعه .

امام رضا (ع) پنج تا مسواک داشت . نوشته بود مسواک نماز صبح  , مسواک نماز ظهر  , مسواک نماز مغرب , اینها دلیل بر این است که اینها چقدر دقت می کنند . عطر که داری چرا فقط برای عروسی می زنی  ؟, برای نمازت بزن سی برابر می شود یک رکعتت .آرایش که می کنی , چرا برای نماز آرایش  نمی کنی؟. حدیث داریم زن که سر نماز می رود هر چه طلا دارد به خودش آویزان کند . مرد که طلا برایش حرام است بهترین عطر و لباس را بپوشد .شانه بزنی , سی تا اضافه می شود .عطر بزنی سی تا اضافه  می شود,  مسواک بزنی سی تا اضافه می شود ,.

خاک کربلا نماز قوبل می شود .لباس سفید باشد , مثلا خانم ها چادر نمازشان سفید است .

عمر را حرام نکنیم . می خواهی بنشینی , خوب در اداره هستی کارمند ,جمعی از کارمند ها لابد پای سخنرانی ما هستند . شما که پست میز اداره ات اینطور می نشینید یک سمتی تنظیم کنید که رو به قبله بنشینید . ولو ذکر هم نگویید. نشستن رو به قبله عبادت است . تو که می نشینی صندلی ات را این طرف بگذار.

+++ این مطلب را میان کاغذ هایم پیدا کردم .فقط تا اینجا بود .گفتم برای شما هم بگذارم....

نظرات 2 + ارسال نظر
لیلا سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 17:35 http://leyla-taraghi.blogsky.com

سلام:واقعا زحمت کشیدی عالی بود

سلام لیلا جان ...ممنونم ...
زحمت اصلی رو اونی که این تحقیق رو انجام داده بود کشیده...
ببخش که نمیرسم بهت سر بزنم...

Love-life-smile پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1395 ساعت 22:30 http://faraz1860.blogpart.ir/

سلام، اگر از نوشته های خودتون واقعا عالی و اگر هم نویسنده شخص دیگری هست باز هم آفرین بر قلم آن

ممنون ...نوشته فرد دیگه ای بود....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.